Батарейки з України поїдуть на переробку в турецьких бочках

8/1/2019

Починаємо новий 2019 рік із фантастичної новини — спільно із нашим партнером, компанією Екологічні Інвестиції, ми імпортували із Туреччини 80 бочок для пересилки українських батарейок у Європу!


Без цієї спеціальної тари, виготовленої за стандартами ООН, з клеймом особливого зразка та із пластику особливої міцності, вивезти батарейки на переробку в Європу було би неможливо. Детально про вимоги до тари, у якій перевозяться вживані батарейки, ми писали у цьому матеріалі минулого року.
І те як ми їх знайшли — це дуже особлива історія!


На дворі стояв березень 2018 року, а ми були на грані відчаю. Години пошуків на prom.ua, продзвони десятків профільних компаній — і от уже як 2 тижні у нас не виходило знайти жодної компанії, яка би виробляла якісну тару для небезпечних відходів в Україні.

Уявіть собі, що можна сказати про порядок з небезпечними відходами в Україні, якщо навіть правильну якісну тару для них — у нас не виробляють. Бізнес її не виготовляє, бо немає на це попиту. Але разом ми можемо це змінити!

Здається, сама доля саме в той момент познайомила нас із Анастасія Мартиненко (Anastasiia Martynenko), нашою однодумицею та спів-засновницею магазину OZERO. Виявилось, що Настя по роботі їздить в Туреччину та має досвід імпорту товарів звідти.

Наш чатик у Фейсбуці називався «Турецький привіт» :))

Кожного разу, коли Настя в черговий раз їхала до Туреччини по роботі, вона форсувала всіх місцевих виробників, які можуть виробляти бочки для небезпечних відходів.


І ми їх знайшли — в липні 2018. Насті вдалося потрапити на екскурсію-перевірку на фабрику Güngör Plastik, яка знаходиться в промисловому районі Стамбула. Вони зазвичай працюють лише з великими партіями, але для українських батарейок погодились виготовити невеличку партію — 80 бочок.


А зараз — бочки уже приїхали до України. Компанія, з якою ми будемо вивозити батарейки на переробку за кордон, Екологічні інвестиції, розмитнила та уже привезла ці самі бочки на склад у Києві. 4 січня ми завітали туди всі разом, щоб подивитись на них вживу.

Кожна із бочок виготовлена спеціально для того, щоб витримати сувору вагу батарейок та має ООН-стандартизоване клеймо. Термін придатності таких бочок за європейськими нормами — 5 років.


Чому 80 шт? Бо саме стільки 220л бочок потрібно для того, щоб повністю завантажити одну 20-тонну фуру з батарейками!
Після кожної відправки ми плануємо повертати бочки в Україну, та завантажувати знову.

Крок за кроком ми наближаємось до того, щоб перша фура із батарейками поїхала на переробку в Європу уже в 2019 році.

🙌🌍

Ми організовуємо переробку батарейок з України завдяки підтримці небайдужих людей та компаній.

Шлях першопрохідців непростий, але разом ми зможемо його здолати!

Як ти можеш підтримати Батарейки, здавайтеся

♻️ будь iнiцiатором, щоб у твоїй компанії з’явилась коробочка для збору батарейок з їх гарантованою переробкою у Європі: http://batareiky.in.ua/boxes

👉 налаштуй регулярний внесок 100 грн/міс на налагодження європейської системи збору та переробки батарейок в Україні: http://batareiky.in.ua/help

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!