Чому ми будемо переробляти батарейки в Румунії, а не в Польщі?

19/9/2019

Чому ми будемо переробляти батарейки в Румунії, а не в Польщі?

Хочеш насмішити Бога – розкажи йому про свої плани 😺 Коли в минулому році ми запускали проект Коробочки та в цілому готувались до першої відправлення батарейок на гарантовану переробку в Європу, ми думали так – раптом щось піде не так, нам важливо мати 2 заводи-претенденти.

Максим Бобруєнко. Люба Колосовська та Діана, менеджерка заводу GreenWEEE

Вивчивши всі (як ми думали:)) параметри 8 заводів-кандидатів, ми тоді зупинились на заводах Redux в Німеччині та Recupyl в Польщі, але реальність виявилась ще форс-мажорнішою, ніж ми думали.

❓ Чому не Німеччина

В травні цього року на заводі Redux в Німеччині, з яким ми впродовж 4 місяців узгоджували та підписали договір, відбулася пожежа.

Щоб якісно ліквідувати наслідки аварії вони тимчасово відмовились працювати з малими партіями батарейок з України. Наші 20-60 тонн це дуууже мало в мірках повноцінного заводу.

❓Чому не Польща

Тоді ми перейшли до підписання із заводом Recupyl в Польщі, який пропонував найкращу ціну для України. Але виплила новина – у договорі містились шалені штрафи (в районі 1650 євро за тону) за перевищення окремих типів батарейок в нашому міксі, переробка яких дорого коштує.

І завод не погодився ці штрафи прибрати. Взагалі, для Європи платити за переробку дорогих батарейок дорого – це нормальна практика, адже виробники за законом зобов’язані заплатити за переробку ВСІХ батарейок, які збираються, незалежно від суми.
Але для нашого пілотного проекту це було би неможливо закласти в бюджет.

Крім того, не на користь Польщі говорила ще одна новина – адмінзбір за оформлення дозволу на ввезення відходів в 2019 році подорожчав до 3300 євро + ПДВ.

Це пов’язано з тим, що, як виявилось, в Польщі так само в Україні відбувається багато псевдопереробки, це просто клойндак сірих схем Євросоюзу, і таким чином місцева влада намагається з цим боротись.

❓Чому GreenWEEE в Румунії – це найкращий завод для батарейок з України станом на зараз

Виїзд-прохідна до заводу, тут переробляють багато видів електронних відходів

✅ Економія на вартості переробки
Команда заводу закохалась в наш проект та зробила велику знижку, яка робить ціну порівняною з Польщею

✅ Немає штрафів за небезпечні типи
На взаємній довірі та симпатії, розуміючи, що ми не будемо спеціально підсипати великі концентрації небезпечних батарейок в мікс, завод прибрав штрафи (!) Партії батарейок, в яких небезпечні типи будуть представлені у великих концентраціях, ми будемо пакувати та відправляти окремо

✅ Економія на ПДВ
Як ми уже писали раніше, при відправці батарейок в будь-яку країну Європи нам доведеться заплатити подвійний ПДВ – в Україні і там. Механізм повернення ПДВ зі своєї сторони ЄС наче дає, але не факт, що це спрацює. Щоб підстрахувати нас, під час 1 відправки завод погодився поділити вартість ПДВ разом з нами 50/50.

✅ Економія на логістиці та оформленні
Відстань до GreenWEEE із Києва менша, ніж до польського заводу, що зменшує екослід відправлення та його вартість. На відміну від Польщі, вартість оформлення дозволу в Румунії складає всього 350 євро + ПДВ

✅ Висока репутація та рівень заводу, круті відкриті комунікації
Після того, як ми опублікували новину про початок співпраці з GreenWEEE, одразу декілька людей, які по справах бувають в Румунії та мали досвід роботи з ними, сказали ВАУ. Це дуже хороша компанія. Вони білі і не займаються псевдопереробкою.
Це також найчистіший з точки зору пилу з усіх заводів з переробки батарейок, які ми бачили.
Чому при цьому завод з переробки батарейок поки недоцільний в Україні – ми писали тут.

🚛 Коли відправлення

Як ми уже писали, все залежить від Міністерства екології та природних ресурсів України, в тому числі позиції нового міністра Олексія Оржеля:
https://www.facebook.com/batareiky/posts/1585660434903222

Якщо наші документи розглянуть швидко, відправлення може відбутись уже в листопаді 2019.

Так само і наша фура з батарейками з України стоятиме в цій черзі на переробку!

♻️ Як зробити так, щоб наші батарейки поїхали на переробку на GreenWEEE?

Телефонуйте нам, ми розкажемо про можливі формати:
099 311 67 96
097 168 55 76

🌍 Ще не збирали батарейки у себе в компанії, але хочете?
Приєднуйтесь до нашого проєкту Коробочки, умови тут ↓
http://batareiky.in.ua/post/boxes

🙌 Наш рух працює для України, чистої від токсичних відходів, завдяки внескам небайдужих.
Підтримати нас:
http://batareiky.in.ua/help
Кожні 50 грн/міс мають значення!

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!