Чому переробка батарейок зараз неможлива в Україні?

17/7/2018

Відтоді як в 2017 році ми взяли курс на переробку батарейок у Європі, нас часто питають — чому саме за кордоном, а не в Україні?

В цьому пості ми зібрали основні причини:

1. Надто мало батарейок для заводу
Кількість батарейок, які збирають волонтери та торгові мережі зараз в Україні — до 100 тонн/рік. А нормальне завантаження, скажімо, заводу Recupyl в Польщі — 3000 тонн на рік (в 30 разів більше). В менших обсягах будувати завод не доцільно.

2. Завод в Україні не окупиться
Окрім того, щоб завантажити завод батарейками, важливо ще забезпечити його стабільне фінансування, бо за переробку потрібно доплачувати. Вартість переробки 1 тонни батарейок на заводі Recupyl у Польщі складає 300 євро за тонну.Ці кошти сплачують імпортери батарейок із прибутків, отриманих з продажу нових батарейок. Переробники в Україні зацікавляться цією сферою лише тоді, коли ми налагодимо таку систему стабільно у нас.

3. Рішення потрібне швидко
В Україні уже накопичено більше 200 тонн батарейок, які розкладаються і течуть, за їх зберігання волонтери та бізнес постійно сплачують кошти. Лише коли ми організуємо переробку вже зібраних обсягів — ми зможемо нарощувати теми збору батарейок, та врешті решт, створити умови для появи заводу в Україні.

4. Одним заводом не обійдешся
Батарейки бувають 8 типів, і кожен із них — потребує окремої технології переробки. Найбільш небезпечні з них — ті, що містять ртуть, кадмій та свинець — завжди буде доцільніше переробляти тільки у Європі. В масі їх порівняно небагато, і тому спорудження окремих потужностей в Україні для таких батарейок економічно не доцільно та потенційно несе більше екологічних ризиків для нас.

Тому відсутність заводу в Україні зараз — це не погані новини! Коли ми налагодимо системну переробку великих обсягів батарейок у Європі — переробники самі зацікавляться створити завод у нас.

Підтримай Батарейки, здавайтеся!

Місяць тому ми зробили прорив — домовились з «Епіцентром», що всі імпортери батарейок, які там продаються, будуть оплачувати переробку перших 50 тонн на рік батарейок у Європі з 2019 року.

Але мова іде тільки про вартість переробки. Щоб профінансувати решту задач, ми звертаємось за підтримкою до небайдужих людей!

Налаштуй свій внесок 100 грн/міс або більше, щоб нашій команді вдалося організувати переробку вживаних батарейок у Європі ↓ ↓ ↓ 

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!