Не дамо псевдо-переробникам закопати батарейки киян!

22/8/2019

Друзі, допоможіть поширити та привернути увагу!
КП "Київкомунсервіс" – комунальне підприємство, яке зібрало 60 тонн батарейок в Києві, оголосило тендер на 3 600 000 грн по утилізації батарейок:
https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2019-08-16-000583-a

Але є проблема – умови тендеру прописані недостатньо уважно, і тому всі шанси на перемогу мають псевдо-переробники!

Це компанії, які ставлять наднизьку нереальну ціну за переробку, щоб отримати кошти, але 60 тонн батарейок після цього опиняються у найближчій посадці, бо справжньої переробки в цих компаній немає 😖


🔋 Що це за батарейки?

Відтоді, як Київкомунсервіс опублікував тендер, нас просто завалили питаннями – чи це раптом не батарейки «Батарейки, здавайтеся!», зібрані компаніями та волонтерами за 6 років роботи, будуть перероблені за державні гроші? Адже цифра співпадає – у нас теж щонайменше 60 тонн.

Відповідь НІ. Це батарейки, зібрані в помаранчеві контейнери та картонні коробки київського комунального підприємства. Але нам не все одно щодо їх долі, адже наша місія – щоб 100% в Україні дійсно йшли на переробку, а не в землю.

Що не так із тендером?

Зараз тендер прописаний так, що в ньому можуть перемогти псевдо-переробники – компанії, які на папері мають ліцензію, а в реальності у них немає ніяких потужностей. Вони хоронять відходи в землю, в море чи заливають у бетон. І таких в Україні – більше половини (!).

Основні неточності в тендері, які важливо виправити:
1. Тендер каже, що заводи мають мати ліцензію від Мінекології України на установку з переробки батарейок

Нонсенс, адже в Україні немає жодного підприємства, яке має такі потужності та може показати їх публічно. А реальні заводи в Європі не можуть мати ліцензію Мінекології України, у них ліцензії своїх країн, а не українського Мінекології.

2. Тендер каже, що учасник має мати дійсний дозвіл на вивезення батарейок в іншу країну, якщо переробка буде не в Україні

Але жодна з компаній в Україні не має такого дозволу зараз і навіть на нього ніколи не подавалась – ми спеціально уточнили в Міністерстві.

Незабаром цей дозвіл буде у нас, просто тому що ми робимо це для наших батарейок. Таким чином ми станемо єдиним претендентом. Але ми отримаємо його оптимістично в жовтні-листопаді, це пізно, якщо судити із нинішніх умов тендера.

♻️ Чи будемо ми брати участь в цьому тендері?

Ми точно спробуємо! Адже ми є єдиною командою, яка вперше в історії України через 100500 труднощів та перепон налагодила співпрацю з Європою. Тому ми реально можемо вивезти батарейки Київкомунсервіса на справжній завод разом з нашими батарейками.

Гарні новини, що порядок бюджету, оголошеного в тендері, дійсно дозволяє організувати їх гарантовану переробку.

Але! Наші шанси на перемогу дуже малі, якщо вимоги вище не будуть виконуватись, і буде перемагати той, хто пропонує нижчу ціну без реальної переробки. Ми ж – готові надати відео з заводу, та 100% прозорий звіт по переробку та витрату коштів.

Ваша підтримка важлива!

Ми намагались повідомити цю інформацію Київкомунсервісу напряму, але вже тиждень вони не відповідають на дзвінки.

Попередня наша спроба допомогти їм з якісною утилізацією батарейок киян теж провалилась – розмовляти з нами телефоном чи організувати зустріч вони відмовились, сказали ставати в чергу на прийом.

Як показує досвід, саме публічність допомагає підняти приорітет питання та всю його серйозність в очах держслужбовців. Тому ми вдячні кожному, хто зробить репост цього поста на фейсбуці!

🙌 Уже 750+ людей в Україні підтримують нас своїми внесками в боротьбі за Україну, чисту від токсичних відходів!

Налаштуй свій регулярний внесок:
http://batareiky.in.ua/help (сторінка з нашим планом та моливістю зробити платіж через visa/mastercard).

Кожні 50 грн/міс мають значення!

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!