Ніяк не можемо визначитись, куди ж краще повезти на переробку батарейки з України

3/7/2018

Ніяк не можемо визначитись, куди ж краще повезти на переробку батарейки з України! 

Завод у Польщі чи в Німеччині — ось в чому питання!

Є відчуття, що треба можливо прям особисто їхати туди на ці заводи, щоб вивчити всі деталі процесу та переконатись, що вони дійсно екологічно переробляють батарейки.

Можливо, хтось із наших підписників шукає цікавий маршрут для літньої подорожі, та хоче скласти нам компанію? Ми готові взяти на себе організацію такої поїздки в стилі «промисловий туризм» за внесок, який допоможе комусь із нашої команди потрапити на заводи.

Суть дилеми ось в чому.

З одного боку, є завод Redux у Бремерхафені, Німеччина. Вони спустили ціну для нас до 330 євро/тону, у них є сучасна автоматична X-ray-лінія сортування, вони декларують 90-95% відновлення ресурсів після переробки. Але транспортування до Німеччини обійдеться дорожче, і таким чином ми зможемо в сумі переробити менше батарейок.

З іншого боку, є завод Recupyl в Становіце, Польща. Переробка у них обходиться в 300 євро/тону, вони ближче, АЛЕ — відсоток відновлення ресурсів — лише 57%. Завод декларує, що при цьому жоден компонент не потрапляє на звалище. Цей відсоток — це чисті добуті компоненти, але решта у вигляді суміші також далі передається в економіку, наприклад, в сферу будівництва. Втім, сортування батарейок тут відбувається вручну, а значить всі ті батарейки, у яких уже зруйнувався корпус, не потраплять на переробку, а будуть відправлені на полігон небезпечних відходів.

І як прийняти рішення? Європейські експерти не дають чітких порад

Тому ми думаємо, що треба їхати та дивитись на все особисто, а не судити по яскравим презентаціям.

Повну версію поїздки ми хочемо вмістити у 9 днів та відвідати Польщу, Німеччину і Швецію! Ми хочемо побачити максимум цікавих підприємств із переробки та зустрітись з людьми, які стоять за цими інноваціями.

В Україні все ще існує стереотип, що причина відсутності сортування сміття у нас — це низька свідомість людей. Але це чиста неправда — за успіхом Європи стоїть виключно грамотно налагоджена економічна модель! Розвіювати міфи і надихатись рішеннями з Європи для України ми плануємо разом з учасниками поїздки.

Хто хоче з нами, заповнюйте форму та ми з вами зв'яжемось коли прорахуємо вартість подорожі та всі деталі :)

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!