Провели перемовини із заводом Recupyl (Польща)

6/10/2017

Під час конференції від «Екологія Право Людина» у Львові, а також впродовж події Waste Management in Ukraine в Києві, ми провели серію переговорів з польскою компанією Recupyl по можливості відправки українських батарейок на їх завод у Становіце.

Люба Колосовська та Яна Басиста із команди Батарейок разом з паном Міхайлом Коркозовічем із ради директорів Recupyl

Підприємство Recupyl належить до європейської групи підприємств Eneris, які оперують 2 заводами із переробки батарейок в Європі

  • Завод у Становіце, Польща (переробка цинкових батарейок)
  • Завод у Домені, Франція (переробка літій-іонних батарейок)
Два заводи групи Eneris

Для професійної організації цих підприємтсв, після отримання 2 патентів на переробку, компанія отримала інвестиції у сумі 14.5 млн євро (не йде у порівняння з тими цифрами, які до цих пір мали можливість вкласти в експерименти з переробкою українські підприємства).

Завод у Польщі функціонує також як сортувальна станція — сюди потрапляють 4000 тонн/рік змішаних батарейок, які зібрали люди в боксах в магазинах, учбових закладах та комунальних пунктах, і ретельно сортуються.

Варто відзначити, що такий обсяг батарейок, який заходить на Recupyl, — це дуже багато, це більше ніж загальний білий імпорт батарейок в Україну (3250 тонн/рік). Щоб наповнити завод такими обсягами, поляки імпортують батарейки з інших країн. Для порівняння, наша мережа зараз збирає лише 12 тонн/рік.

В цілому, схему переробки батарейок на Recupyl можна представити так:

Переробка на Recupyl відбувається в 3 етапи: сортування, механічна переробка та піро-металургічна переробка

Ціна, яку виставляє Recupyl на обробку змішаних батарейок, якщо ми доставимо їх з України — 360 євро/тону. Втім, варто зважати, що ця ціна може зрости, якщо нестандартні типи батарейок у відсортованій масі будуть перевищувати стандартні розподіли.

Бонусом до переробки завод готовий надати детальний звіт по морфології (розподілу по типам) відправлених нами батарейок. Фактично, це єдиний спосіб дізнатись, які насправді типи батарейок збираються в Україні — відсортувати якусь їх суттєву кількість, а не просто тестовий зразок.

На виході, після переробки цинкових батарейок, на заводі отримують наступну сировину для подальшого продажу:

Сталь, латунь, «чорна маса» (марганцевий концентрат), пластик/папір, металевий цинк

Втім, так само як і в експериментах українських підприємств, продаж цієї сировини не може забезпечити окупність заводу. Тому ціна 360 євро/тону — це, по суті, ціна додаткових витрат підприємтсва.

Ключове питання, яке нам залишається дослідити: глибина переробки на цьому заводі, якість відділення важких металів з батарейок та виробничі процеси на іншому підприємстві групи Eneris — заводі з переробки літій-іонних батарейок у Франції. А після — порівняти з пропозиціями інших європейських заводів.

Поляки також надали пропозицію щоб допомогти організувати лінію для сортування батарейок в Україні. Саме з цього, на їх думку, варто починати: сортувати у себе, відправляти на переробку за кордон, а далі економічно рахувати — чи достатньо в Україні сировини для побудови власних ліній з переробки.

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!