Збір батарейок у WOG – все, що важливо знати

16/3/2021

З 14 січня WOG приєднується до мережі пунктів батарейок, надійну переробку яких гарантує рух «Батарейки, здавайтеся!». 

Відтепер кожен гість мережі може здати до 20 батарейок в прозорі контейнери із зображеннями wog dog – еко-песиків, які готові прийняти ваші батарейки та передати їх на гарантовану утилізацію на заводі в GreenWEEE в Румунії.

Знайти контейнер можна буде на всіх 385 заправках WOG по Україні, що означає, що здати свої батарейки надійно зможуть також мешканці сіл та віддалених районів України, для яких раніше ця можливість була обмежена.  Нагадуємо – лише 1 батарейка забруднює 16м2 родючої землі.

Всього в 2021 році компанія планує зібрати близько 3 тонн батарейок, втілення проєкту профінансує WOG спільно з брендами Panasonic, Duracell та GP, які продають батарейки в цій мережі та приєднались до ініціативи. При цьому ціни на батарейки не виросли.

Купуючи нові батарейки саме в WOG, ви можете підтримати збереження довкілля. 

Ліцензійний підрядник проєкту: ТОВ «Екологічні інвестиції».

🔋Історія збору батарейок у WOG

Так само як і ми, WOG розпочав збір батарейок декілька років тому, спираючись на заяву Львівського заводу «Аргентум» про готовність переробляти батарейки та робити це безкоштовно. Втім, коли виявилось, що це не правда, компанії довелося тимчасово прибрати всі контейнери.

Але щойно переробка українських батарейок у Європі стала можливою – WOG вирішив відновити збір батарейок. В серпні 2020 ми підписали меморандум про довгострокову співпрацю, втілили дизайн контейнера, а в січні 2021 – запускаємо повноцінний збір батарейок в WOG. 


Нагадуємо, що відрізнити пункти, з яких батарейки дійсно йдуть на переробку, ви зможете по голограмі «гарантована переробка». Вона є ознакою, що компанія взяла на себе довгострокові зобов’язання фінансувати утилізацію зібраних батарейок.


🔋Які батарейки можна здати у WOG

Кожна людина може здати за 1 раз до 20 штук портативних батарейок чи акумуляторів ємністю до 7А/год наступних типів:

  • пальчикові батарейки та акумуляторів від розмірів AAA до D, а також типу «крона»
  • батарейки-таблетки різних типів
  • акумулятори від мобільних телефонів та ноутбуків
  • павербенки


НЕ приймаються:

  • мобільні телефони
  • ртутні лампи
  • акумулятори від безперебійників (ємність вище 7А/год)
  • інше сміття

🔋 Інші запитання

Чим шкідливі батарейки?

Лише 1 батарейка здатна забруднити важкими металами близько 16м2 землі, при цьому щорічно близько 3250 тонн батарейок (162.5 млн штук батарейок) імпортуються в Україну. Лише 4% з них вдалося зібрати та переробити надійно в Європі. Решта поки що потрапляють до рук псевдоутилізаторів, в природу чи на звалище, ми маємо це зупинити.

Що робити, якщо контейнер переповнений?

Зверніться на касира заправки – він передасть інформацію, щоб контейнер якнайшвидше звільнили та батарейки відправились на склад для подальшої утилізації. 

Звідки обмеження – до 20 батарейок від людини?

Обмеження діє тому, що гарантована переробка батарейок – не безкоштовна, і проєкт має ліміт бюджету, який залежить від продажів нових батарейок в WOG. 

Якщо в контейнер будуть скидати батарейки в надто великих обсягах, проєкт в WOG може закритись. Саме тому ми сподіваємось на повагу людей та компаній до цього обмеження, а нові торгові мережі – закликаємо приєднуватись!

Я збираю батарейки в під’їзді/школі, і у мене значно більше, ніж 20 штук батарейок, що мені робити?

Якщо ви збирали батарейки в іншому місці, рекомендуємо вам зв’язатись напряму з «Батарейки, здавайтеся» та обговорити можливі способи утилізації зібраних батарейок.

Чому переробка в Європі, а не в Україні?

Переробка батарейок в Україні зараз економічно не має смислу – вартість добутих ресурсів не може окупити вартості витрат, потрібних для організації заводу. Детальніше описували в статті. Втім, коли обсяги батарейок в Україні, що переробляються, досягнуть сотень тон на рік – завод з’явиться в Україні.

Як батарейки потрапляють з WOG на завод?

Після збору в WOG батарейки потраплять на ліцензований склад, звідки по накопиченню партії 20 тонн відправляться на переробку на завод GreenWEEE в Румунії. Звіти про утилізацію ми регулярно публікуємо тут

Батарейки упаковуються в спеціалізовану ADR тару, призначену для міжнародного перевезення небезпечних відходів, для їх доставки використовуються спеціально обладнані фури та водії, які мають дозвіл на перевезення таких вантажів.

На що переробляються батарейки?

Перш ніж потрапити на переробку, батарейки потрапляють на сортувальну лінію та сортуються на 8 типів відповідно до хімічного складу. 


Після цього частина батарейок – сольові, алкалінові та цинк-карбонові переробляються безпосередньо на GreenWEEE, з них добувають:

  • сталь
  • цинк-марганцевий концентрат (передається далі на пірометалургічне підприємство для видобутку цинку, латуні, тощо)
  • фракцію паперу/пластику (упаковка), яка згодом стає RDF (альтернативне паливо).

Решта батарейок – з вмістом кадмію, літію, ртуті тощо – після сортування відправляються на переробку на завод Accurec в Німеччині. 

100% всієї маси батарейок повертається для корисного використання в виробництві нових товарів та речовин.

🔋 Стати героєм «Батарейки, здавайется!»

Наш рух фінансується внесками небайдужих людей та компаній. В 2020 році ми добились, щоб 4% всього річного імпорту батарейок в Україну потрапили в контейнери для збору, а далі – на переробку на завод.

Налаштуйте свій регулярний внесок, щоб ми могли залучити більше торгових мереж до проєкту та не допустити токсичного забруднення.

http://batareiky.in.ua/help (сторінка з нашим планом на рік та можливістю налаштувати внесок через visa/mastercard)

Кожні 50 грн/міс, 100 грн/міс мають значення.

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!