Завод із переробки батарейок «Recupyl», Польща

22/2/2018

Завод «Recupyl» — один із 3 головних претендентів для того, щоб відправити на переробку Українські батарейки. Він має міжнародну репутацію та надав нам одну з найкращих цін — 300 євро за тонну батарейок.

Будівля польського «Recupyl»

Компанія має 2 заводи у Європі:

  • Завод у Становіце, Польща (переробка цинкових батарейок)
  • Завод у Домені, Франція (переробка літій-іонних батарейок)

Завод у Польщі працює з 2009 року, та переробляє цинк-карбонові та алкалінові батарейки механічним методом. Глибина переробки — 57%.

Перед цим батарейки сортуються ручним методом на конвейєрній стрічці. Ті типи батарейок, які не переробляються, передаються на інші заводи у Європі, в тому числі завод «Recupyl» у Франції — там переробляють літій-іонні акумулятори.

Обладнання французького «Recupyl»

Перевагами роботи з «Recupyl» є спільний кордон з Польщею та репутація заводу. Батарейки на «Recupyl» здають організації по збору батарейок не тільки з Польщі, а також зі Швеції, Естонії, Чехії, Словаччини та Німеччини.

«Recupyl» є членом європейської асоціації, яка об’єднує організації які збирають та перероблять батарейки EBRA.

Також у мережі «Recupyl» є заводи у Сингапурі та США.

Для остаточного розгляду «Recupyl» як претендента, ми чекаємо від підприємства фото та відео матеріали з заводу в Польщі. Фото обладнання вище — це фотографії з заводу «Recupyl» у Франції.

Ціна переробки

«Recupyl» зробив нам особисту знижку! Компанія добре знайома з нашою організацією. «Recupyl» знає що в Україні не налагоджена система збору та переробки і що ми не маємо стабільної підтримки. Вони дали нам ціну 300 за тонну міксу з різних типів батарейок.

Сортування

Сортування на польському «Recupyl» здійснюється вручну. Початковий етап сортування —  це відокремити усі «сюрпризи», які бувають у міксі батарейок: сторонні предмети, електронне сміття, пакетики, упаковки.Такі штуки компанія відправляє на сміттєпереробні заводи. Цинкові, лужні та сольові батарейки (пальчикові) переробляються на заводі у Польщі. Літій-іонні (як у ноут-буках та телефонах) їдуть на французський «Recupyl». Усі інші типи компанія самостійно відправляє іншим ліцензованим заводам у Європі.

Переробка

Польський «Recupyl» переробляє приблизно 4000 тонн батарейок на рік.

Цинк-карбонові, лужні та сольові

Це найвідоміші нам пальчикові батарейки.Переробка здійснюється механічно, розділення компонентів відбувається за допомогою магнітів.

1.Батарейки дроблять

2.Розділяють те, що подробили на фракції:

- Кольорові метали (цинк, латунь)

- Сталь. Її відправляють на подальше використання металургійному заводу «Celsa Huta Ostrowiec Sp. Z o.o.», Польща.

- Чорна маса (суміш графіту, найменших частинок сполук марганця та цинку). Відправляють на подальшу пірометалургійну переробку на завод Huta Cynku «Miasteczko Śląskie» S.A, Польща.

- Папір та пластик. Їх «Recupyl» відправляє на переробку польському підприємству «Inneko Sp. Z o.o.» для виготовлення альтернативного пального.

Літій-іонні
Переробляються теж на «Recupyl», але у Франції. Їх розряжають та розбирають в ручну на скільки це можливо. Виходять частинки: резини, полімерів, електронного сміття.

Далі іде дроблення та розділення на мідь, алюміній, сталь, полімери, чорну масу.

Нікель-кадмієві

Такий тип «Recupyl» відправляє на завод «SNAM» у Францію. Про нього детальніше читайте у нашій статті.

Нікель-метал гідритні
Їдуть на переробку на завод «A3», Іспанія

Літієві одноразові
Переробляються на заводі «Promesa», Німеччина

Гудзики та батарейки з вмістом ртуті
На заводі «Remondis», Німеччина

Батарейки з вмістом свинця
На заводі «Baterpol», Польща

Екологічність

Мають ліцензію та сертифікати які підтверджують якість переробки та безпеку для довкілля. Жоден з компонентів які виходять після переробки з батарейок, чи стороннє сміття, яке портапляє на завод у міксі з батарейками не йде на звалище. Абсолютно усе переробляється «Recupyl» або його партнерами.

Висновок

«Recupyl» один з головних претендентів на відправку українських батарейок. Завод має низку плюсів. А саме:

  • Ціна

Поки що ціна 300 € за тонну є найвигіднішою з усіх інших пропозицій від заводів.

  • Спільний кордон з Польщею

Процедура транскордонного перевезення небезпечних відходів —  дуже складна процедура. Якщо треба пересувати з батарейками більше ніж одну країну, це значно поскладнило би відправку. Набагато легше везти батарейки у країну з якою в нас є спільний кордон.

  • Відкритість

На всі наші запити про ціну, технології, партнерство з іншими заводами компанія відповіла відкрито та детально. На відміну від декількох інших заводів, які частину інформації вони або не могли надати або забороняли розповідати її публічно.

Джерела

У підготовці матеріалу крім даних з особистої переписки ми використовували такі джерела:

  1. Сайт 
  2. Презентації 

Проект «Батарейки, здавайтеся!» працює завдяки фінансовій підтримці небайдужих українців. Зроби свій внесок! http://batareiky.in.ua/help

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!