Завод з переробки батарейок у Німеччині — «Accurec»

29/1/2018

У цьому місяці ми досліджуємо європейські заводи з переробки батарейок і будемо поступово ділитися результатами з вами!

Ціль — переробити 40 тонн українських батарейок у Європі. І наближається момент, коли ми оберемо найкращий завод за критеріями: ціна, якість, місцезнаходження.

Перша компанія, про яку розповімо — «Accurec», Німеччина.

У листопаді 2017 наша активістка Яніна Басиста особисто відвідала один із заводів, який належить компанії.

«Accurec» працює з 1995 р.

З найпоширеніших цинкових батарейок після переробки вони добувають феро-марганець та оксид цинку. З нікель-кадмієвих: нержавіючу сталь, кадмій.З літієвих: феро-марганець, сталь, мідь, монооксид вуглецю.

Ртутні ж та свинцеві батарейки відправляють у інші компанії, які спеціалізуються по переробці саме таких батарейок. Свинцеві у Hempel Legierungsmetalle, ртутні у GMR.

Ціна переробки: 500 € за тонну несортованих батарейок.

Компанія керує двома заводами:

📍 Завод в м. Мюльхайм. Працює з 1997 р.Потужність заводу — 4 000 тонн на рік.

📍 Завод в м. Крефельд. Працює з травня 2016 р.Потужність — 6 000 тонн на рік.

Обидва заводи оснащені лініями для сортування, яке виконується вручну.

Будівництво заводу у Крефельді, де переробляються літієві батарейки, коштувало 10 млн євро. Основні витрати пішли на професійне обладнання та систему безпеки.

«Accurec» приймає батарейки не тільки з Німеччини, а й з інших країн ЄС. Також компанія мала досвід прийому батарейок з країн, які не входять у єврозону (Афганістан, Тайвань, Турція). Можливо наступною країною станемо саме ми :)

🙌

Проект «Батарейки, здавайтеся!» працює завдяки фінансовій підтримці 477 небайдужих українців. Зроби свій внесок! http://batareiky.in.ua/help 

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!