Ключовий результат, якого наша команда намагається досягнути в 2018 році — добитись, щоб перші 40 т батарейок з України нарешті потрапили на переробку.
І в січні цього року ми зробили наступний до цього крок — налагодили контакт з 8 діючими заводами з переробки батарейок у Європі. Та створили їх порівняльний аналіз.
В ході дослідження виявилось, що жоден із заводів не переробляє всі 8 типів батарейок на своїх потужностях.
Спочатку батарейки сортуються на сортувальних станціях, а потім відправляють кожен тип — на свій завод.
Серед усіх пропозицій, які нам вдалося отримати, найбільш цікавими для українських батарейок нам здалися ці три заводи в Польщі: Ecoharpoon, Recupyl та MB Recycling.
Вартість переробки батарейок тут трішки нижча, ніж в інших країнах Європи — 300-360 євро/тону (без доставки й тари), і плюс — вони знаходяться ближче всіх до України.
В лютому ми продовжуємо комунікацію з цими заводами, щоб перевірити ще більш ретельно їх репутацію та зрозуміти, чи дійсно вони готові до інтенсивної співпраці.
Виконали дослідження 8 заводів з переробки батарейок у Європі
Знайшли контакти та провели перемовини з заводами по переробці батарейок у Німеччині, Польщі, Румунії, Франції та Білорусі.
Склали їх аналіз та порівняння. Дійшли до висновку, що краще за все Україні зараз варто відправляти батарейки в Польщу.
Внесли правки в проект нового Закону України про батарейки
У 2018 році ми будемо інвестувати більше часу у втілення державної реформи в сфері збору батарейок.
Її суть — зробити фінансову відповідальність за утилізацію батарейок обов’язковою для кожного виробника.
В січні 2018 ми внесли 2 критичні правки в текст проекту нового закону.
А також:
Зняли сюжети про стан збору батарейок разом із ТВ-каналами Інтер, Україна та 9 канал (Дніпро)
Прийняли 4330 кг батарей з областей на склади у Дніпрі та Києві
Взяли участь в семінарі по комунікаціях для лобіювання законопроектів від GR Academy
Відповіли на 32 дзвінків та 46 листів про збір батарейок
Відповідально зберігаємо 29 тонн батарейок на наших центральних складах в Києві та Дніпрі, та близько 20 тонн у волонтерів по всій країні
Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.
ЩО НЕ ВДАЛОСЯ
Ми сподівались, що за 2 місяці активних комунікацій, які почалися ще в грудні, ми зможемо остаточно обрати конкретний завод, куди поїдуть українські батарейки.
Втім, частина з претендентів так і не надали відповіді на частину наших запитань: фото з виробництва, деталі переробки, ліцензії.Тому остаточне рішення про те, на який із 3 заводів в Польщі поїдуть українські батарейки, ми винесемо на зустріч імпортерів батарейок навесні.
НАЙБЛИЖЧІ ПЛАНИ
Дослідимо процедуру оформлення транскордону.Оцінимо складність і часові витрати на те, щоб перевезти небезпечний вантаж з України до Польщі.
Дорахуємо повну вартість переробки батарейок у Європі. Вона складається з вартості переробки, тари, перевезення та документарної роботи.
Почнемо підготовку до зустрічі виробників батарейок.На зустрічі ми звернемось до виробників батарейок з планом закласти вартість переробки в ціну нових батарейок в магазинах (як в Європі).
ШУКАЄМО IT-шників
І наостанок, невеличке оголошення.В ці дні ми шукаємо IT-компанію в партнери, яка могла би допомогти нам допрацювати інтерфейс сайту batareiky.in.ua (дизайн, html).
Можливо ти можеш когось порадити? Якщо так — дай нам знати! Будемо дуже вдячні за поширення інформації.
ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ
Приєднуйся, щоб зробити свій внесок у боротьбу за чисту Україну!