Підкинь батарейки у «Сільпо» — звіти про переробку та всі деталі

23/7/2021

Ми відновили збір батарейок у 247 магазинах Сільпо по всій Україні 🏄  Контейнери знаходяться на пакувальних столиках або біля баків для сортування сміття, кожен гість може здати до 50 батарейок за візит.

Шукайте на цій сторінці – мапу точок збору, звіти про переробку, історію проєкту та відповіді на типові запитання ✌️

Всюди в світі переробка батарейок не безкоштовна – за неї заводу потрібно платити. Купуй батарейки саме в Сільпо, бо з кожної проданої нової батарейки тут відкладається відсоток на їх утилізацію ❤️

Окрім Сільпо переробку батарейок співфінансують бренди батарейок – Panasonic, GP Batteries, Duracell, VARTA, Energizer, VIDEX та Camelion.  Це називається система відповідальності виробника і ми втілюємо її разом з липня 2021 року. Ми гарантуємо прозору переробку 100% зібраних батарейок на заводі GreenWEEE у Румунії.

📍 Мапа пунктів

З 24 лютого ми уже відновили збір батарейок в 247 магазинах Сільпо ✌️ Просимо всіх гостей поважати обмеження до 50 батарейок від людини за візит, адже Сільпо як продуктова мережа не може накопичувати батарейки в себе у великих обсягах.

Якщо ви збираєте батарейки в під’їзді/офісі та хочете здати їх у великій кількості — зв’яжіться з нами.

✅  В контейнери в Сільпо можна здати батарейки таких типів:

  • пальчикові батарейки та акумуляторів від розмірів AAA до D, а також типу «крона»
  • батарейки-таблетки різних типів
  • акумулятори від мобільних телефонів, ноутбуків та електронних цигарок
  • павербанки

❌ Не можна здавати: ртутні лампи, мобільні телефони та іншу електроніку. Все, що не є батарейками в чистому вигляді.

🚛 Звіти про збір та переробку

В період 27 липня 2021 – 15 травня 2022 ми разом зібрали 19,689 тонн батарейок у Сільпо. Потім проект довелось тимчасово зупинити, і уже в жовтні 2020 ми знову відновили збір. Всі зібрані в Сільпо батарейки відправляються на надійну переробку на завод GreenWEEE в Румунії.

Цікаво, що під час війни збір батарейок у Сільпо не впав і залишився на тому ж рівні! Враховуючи те, що мільйони людей виїхали за кордон та пішли на фронт, а частина магазинів опинились на окупованих територіях, це просто фантастичний доказ свідомості українців. Активності на всіх фронтах 👊

Звіт про відправку на переробку 1 фури з батарейками Сільпо (жовтень 2021):

Звіт від заводу:







Решта батарейок – 16 562 тонн, поїдуть на переробку в перших відправках з початку широкомасштаної війни, в кінці 2022 року.

♻️ Історія спільного проєкту

Наші перші переговори з Сільпо про можливість спільного проєкту відбулись в 2018 році в атмосферному офісі компанії на Академіка Бутлерова.

Перш ніж наважитись на запуск, ми пройшли великий шлях: оформлення дозволу на вивезення батарейок в Європу, напрацювання моделі роботи, накопичення бюджету з продажів нових батарейок, який дозволить оперативно оплачувати уже зібрані батарейки.

І ось нарешті — в липні 2021 збір батарейок в Сільпо стартує!

Збір батарейок – не перша екологічна ініціатива Сільпо. Станції прийому вторсировини Silpo Recycling, просування багаторазових пакетиків та сумок, технології збереження енергії – більше інформації про напрямок Еко Сільпо шукайте тут.

🔋 Популярні питання

1. Чому діє обмеження - до 50 батарейок від людини?

Сільпо є продуктовою мережею супермаркетів, і не має права зберігати у себе великі обсяги батарейок, тому діє обмеження — до 50 батарейок за візит. Якщо ви збираєте батарейки в своєму офісі, під’їзді чи на роботі в більших масштабах – зв'яжіться з нами!

2. Як батарейки потрапляють з Сільпо на завод?

Після збору в Сільпо батарейки потрапляють на ліцензований склад, звідки по накопиченню партії 20 тонн відправляються на переробку на завод GreenWEEE в Румунії, в рамках 3-сторонньої угоди з заводом, «Батарейки, здавайтеся!» та партнера-ліцензіата ТОВ «Екологічні інвестиції».

Батарейки упаковуються в спеціалізовані бочки, призначені для міжнародного перевезення небезпечних відходів за угодою ADR. Для їх доставки потрібні спеціально обладнані фури та водії, що пройшли навчання та мають дозвіл на перевезення таких вантажів.

3. Чому переробка в Європі, а не в Україні?

Переробляти батарейки в Україні зараз не має економічного смислу – яартість видобутих ресурсів не може окупити вартості витрат, потрібних для організації заводу при таких обсягах збору. Детальніше ми писали про це в цій статті.

Втім, коли обсяги батарейок в Україні, що відправляються на переробку, досягнуть сотень тон на рік – стане доцільним розпочати створення заводу в нас! 🇺🇦

4. Як переробляються батарейки?

Перш ніж потрапити на переробку, батарейки потрапляють на сортувальну лінію та сортуються на 8 типів відповідно до хімічного складу.

Після цього частина батарейок – сольові, алкалінові та цинк-карбонові переробляються безпосередньо на GreenWEEE, з них добувають:

  • сталь
  • цинк-марганцевий концентрат (передається далі на пірометалургійне підприємство для видобутку цинку, латуні, тощо)
  • фракцію паперу/пластику (упаковка), яка згодом стає RDF (альтернативне паливо).

Решта батарейок – з вмістом кадмію, літію, ртуті тощо – після сортування відправляються на переробку на завод Accurec в Німеччині.

100% всієї маси батарейок повертається для корисного використання в виробництві нових товарів та речовин.

5. Чим шкідливі батарейки?

Лише 1 батарейка здатна забруднити важкими металами близько 16м2 землі, при цьому щорічно близько 3250 тонн батарейок (162.5 млн штук батарейок) імпортуються в Україну. Лише 4% з них вдалося зібрати та переробити надійно в Європі у 2020 році. Решта поки що потрапляють до рук псевдоутилізаторів, в природу чи на звалище, ми маємо це зупинити.

🙌 Як допомогти «Батарейки, здавайтеся!»

Наш рух фінансується внесками небайдужих людей та компаній. Налаштуй свій регулярний внесок, щоб ми могли залучити більше торгових мереж до проєкту, кожні 50 грн/міс, 100 грн/міс мають значення.

http://batareiky.in.ua/help (сторінка з нашим планом на рік та можливістю налаштувати внесок через visa/mastercard/privat24)

ОСНОВНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Дослідили, як упакувати батарейки для Європи

Ми залучили 7 експертів та провели ґрунтовне дослідження міжнародних норм по перевезенню небезпечних вантажів в контексті батарейок.

Тепер ми знаємо, яка тара необхідна для правильного перевезення відпрацьованих батарейок у Європу.

Реорганізували центральний склад батарейок в Києві

Перевезли 5215 кг київських батарейок із волонтерського гаража на сучасний склад із технікою та охороною.

Тут і будемо готувати батарейки до відправки у Європу. Найближчим часом плануємо пересипати батарейки у системну тару.

Зробили спробу пересипати батарейки у вживані бочки

Компанія «Екологічні інвестиції» запропонувала безкоштовно передати нашому проекту 54 вживані бочки для зберігання батарейок.

Читайте в цій статті, чому після спільної інспекції цих бочок нам разом довелось відмовитись від цієї ідеї.

Додали на сайт сторінку про прихильників

Люди часто не вірять, що наш проект розвивається виключно завдяки краудфандингу.

Ми створили сторінку прихильників на нашому сайті, яка допоможе в цьому переконатись. Сторінка оновлюється з кожним новим внеском.

А також:

  • Забезпечили прийом батарейок з 1500 пунктів у 24 областях — продовжуємо збирати ~ 1 тонну / міс
  • Завітали з робочою зустріччю у Мінрегіон для дискусії про правки нового Закону України про батарейки
  • Відповіли на 38 дзвінків та 59 листів про збір батарейок
  • Розказали про стан збору батарейок в Україні в ефірі ранкового шоу «Доброго ранку, Країно» на каналі «UA: Перший»

Детальний фінансовий звіт за період можна подивитись тут.

ЩО НЕ ВДАЛОСЯ

Поки що нам не вдалося зібрати всю суму, необхідну на поточний етап проекту, тому ми рухаємось повільніше, ніж планували.

Нам довелось тимчасово відмовитись від наступних цілей:

  • Створити техніко-економічного обґрунтування українського заводу з переробки батарейок (або хоча б сортувальної станції). Фокусуємось тільки на відправці батарейок у Європі. Сортувати батарейки в Україні в перспективі точно дешевше, але ми мусимо тимчасово відкласти цю ідею, бо вона більш складна і дорога в перші роки реалізації.
  • Перевезти батарейки з областей на центральні склади у Києві та Дніпрі. Склади уже організовані, але грошей на пересилку поки що немає.
  • Найняти ще 1 людину в команду. Нас тут зараз троє на повній зайнятості, але ми категорично не справляємось, бо доводиться робити декілька речей одночасно: підтримувати діючу мережу збору, готувати батарейки до транскордону, робити пілотний проект з імпортерами та лобіювати зміни до закону. Нам потрібна ще одна людина, щоб виконувати ці задачі якісно.

ПІДТРИМАТИ ПРОЕКТ

В 2018 році ми запрошуємо наших прихильників налаштувати регулярний внесок на розвиток «Батарейки, здавайтеся!». Результати, яких ми досягаємо, ми досягаємо разом з вами!